Als uw traplift een storing heeft, kan dat erg vervelend zijn. Een storing kan betekenen dat uw traplift niet meer goed werkt, of het zelfs helemaal niet meer doet. Bij Otolift begrijpen wij dat u afhankelijk bent van uw traplift. Daarom bestaan onze trapliften uit materialen van hoge kwaliteit en testen wij onze trapliften zeer uitgebreid. Als er toch iets is met uw traplift, staat onze storingsdienst 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar. Heeft u bij ons een ZorgZeker-pakket afgesloten? Dan zijn de kosten voor de service inbegrepen. Ook zonder pakket kunt u bij Otolift uw storing via telefoonnummer 0182 35 25 44 melden. Wij helpen u altijd.
Of bel: 0182 35 25 44
Hoewel het weinig voorkomt, kunnen er verschillende soorten storingen ontstaan aan uw traplift. U kunt hierbij denken aan een voetenplank die niet meer opklapt, een kapot lampje in de armleuning of een stoel die te vroeg stopt. De meeste Otolift storingen en hun oplossingen staan in de gebruikshandleiding van uw traplift. Komt u er niet uit? Bel dan met onze storingsdienst. Eén van onze medewerkers probeert u eerst telefonisch te helpen of stuurt een monteur langs als dit niet lukt.
Er zijn meerdere maatregelen die u kunt nemen om te voorkomen dat uw Otolift storing heeft. Parkeer de stoel van uw traplift altijd op een oplaadpunt, zodat de accu’s van uw traplift altijd opgeladen zijn. Zorg er ook voor dat uw trap vrij blijft. En houd uw traplift schoon, door stof en vuil te verwijderen met een droge en schone doek. Wij raden u ook aan om uw traplift jaarlijks te laten onderhouden door Otolift. Hierdoor is de kans dat uw traplift een storing heeft nog kleiner.
Een storing aan uw traplift kunt u vaak zelf oplossen. De gebruiksaanwijzing en onze telefonische storingsdienst helpen u hierbij. Als de stoel van uw Otolift bijvoorbeeld ergens tegenaan komt, stopt de traplift automatisch. Als de hindernis verwijderd is, kan de stoel weer verder rijden. Andere storingen, zoals een voetenplank die niet meer werkt, moeten door een monteur opgelost worden. Als het u zelf niet lukt om de traplift storing op te lossen, bel dan naar onze storingsdienst op 0182 35 25 44.
Wij helpen u graag verder
Heeft uw traplift een storing? Het is belangrijk dat deze zo snel mogelijk verholpen wordt. Onze storingsdienst staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar. Zo kunt u weer snel gebruikmaken van uw traplift.
Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:
Storing melden
Neem bij een storing aan uw traplift contact op met onze storingsdienst. Bel bij een Otolift storing naar telefoonnummer 0182 35 25 44. In veel gevallen kunt u een storing met hulp van de storingsdienst zelf oplossen. Eén van onze medewerkers stelt u enkele vragen over de storing en uw traplift. Als dit niet lukt, sturen wij een monteur naar uw woning om de storing op te lossen.
Als uw traplift niet meer (goed) werkt, kunt u eerst zelf kijken waardoor het komt. Is uw traplift gestopt tijdens het rijden? Contoleer dan eerst of de ruimte rondom de voetenplank en de rail vrij zijn. Verwijder het eventuele voorwerp en uw traplift kan weer verder rijden. Als de traplift niet reageert op de afstandsbediening, is het tijd om de batterij (1 AA-batterij per afstandsbediening) te vervangen. Bij nieuwe modellen zal het lampje op uw wandbediening snel knipperen. Niet alle storingen zijn zelf op te lossen. Daarom staat onze storingsdienst altijd voor u klaar. Meld een Otolift storing via telefoonnummer 0182 35 25 44.